Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonumuz...
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliğinin 45, 46, 47 ve 47. maddelerinde rehberlik hizmetleri yürütme komisyonu ve komisyon üyelerinin görevleri konusunda bilgi yer almaktadır. Peki bu rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği niçin oluşturulur?
Her öğretmenin yıl içerisinde neler yapacağını gösteren bir planı vardır. Psikolojik danışmanların planları yürütme komisyonunda görüşülür, komisyondaki üyeler ekleme yani yapılmasını istedikleri etkinlikleri belirterek plana katkı sağlayabilir. Okuldaki üyelere düşen görevler ve yapılacaklar üzerinde konuşulur. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin planlanması, eş güdümün sağlanması ve okul içindeki iş birliğinin oluşturulması amacıyla her eğitim öğretim kurumunda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonu oluşturulur.
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonu ders yılında birinci ve ikinci dönemin başladığı ilk ay ile ders yılının tamamlandığı son ay içinde olmak üzere yılda en az 3 kere toplanır. Gerektiği durumlarda ders yılı içinde okul müdürünün uygun gördüğü tarihlerde de toplanabilir. Okul müdürü rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonunun başkanıdır. Psikolojik danışmanlar bu kurulun daimi üyesidir. Diğer üyeler de her ders yılı başında yapılan öğretmenler kurul toplantısında yeniden belirlenir.
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonu okul müdürü başkanlığında toplanarak aşağıdaki üyeler de toplantıda bulunur:
1. Müdür yardımcıları
2. Psikolojik danışman ve rehber öğretmenler
3. Sınıf rehber öğretmenlerinden her sınıf düzeyinden seçilecek en az birer temsilci
4. Disiplin kurulundan bir temsilci (İlkokulda disiplin kurulu olmadığı için böyle bir üye de yoktur.)
5. Okul aile birliği başkanı
6. Okul öğrenci temsilcisi
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonunun görevleri nelerdir?
1. Rehberlik ve psikolojik danışma servisi tarafından hazırlanan çalışma programı görüşülür. Öneriler sunulur ve yapılmasına karar verilen çalışmalar netlik kazanır.
2. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin çalışmalarda karşılaşılan sorunlar değerlendirilir ve bunlara çözüm önerileri getirilir.
3. Eğitim ortamında; öğrenci, veli, öğretmen, psikolojik danışmanlar ve diğer okul personelleriyle sağlıklı ve uyumlu ilişkiler kurabilmek için nelere dikkat edilmesi gerektiği görüşülür.
Okul müdürünün rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin görevleri nelerdir?
1. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için gerekli ortam ve araç gereci temin eder.
2. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonunu kurarak bu komisyona başkanlık eder.
3. Birden fazla psikolojik danışman olan okullarda bir psikolojik danışmanı koordinatör olarak görevlendirir.
4. Okula nakil gelen öğrencilerin gelişim dosyalarını geldikleri kurumlardan isteyerek psikolojik danışma ve rehberlik servisine iletir.
Müdür yardımcılarının rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin görevleri nelerdir?
1. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleriyle ilgili okul müdürünün vereceği görevleriyapar.
2. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonu toplantılarına katılır.
3. Sorumlu olduğu sınıflarla ilgili sorunları, o sınıflardaki öğrencilerle ilgili bilgi ve belgeleri psikolojik danışman ve rehber öğretmenlerle paylaşır.